Friday, November 4, 2011

Red Velvet Cake with Cream Cheese

Dah 2 hari saya terasa rasa nak makan kek....ingat nak buat kek untuk makan sendiri la...tapi tak tahu kek ape...saya pun mule la meng'google' gambar kek.....saya terbayang-bayang dah lama saya nak try buat kek ni tapi tak berkesempatan hehe...dalam erti kata lain malas ler.....tapi di sebabkan termengidam ni macam rajin lak nak try....saya pun mule mencari resepi...sebelum ni dah berkali kali cari dan salin resepi kek ni tapi biler tang nak mencari barang2 saya mula la malas...hehe...leceh la duit lagi masa lagi...tapi semalam saya dengan laju nye senaraikan barang2 dan terus g beli...memang barang2nya agak mahal sikit dari harga barang kek saya sebelum ni yang hanya guna buttercream atau pun coklat ganache topping aje...tak pe demi tekak ku ini....wahh dengan semangat nak makan nye...dan jeng jeng jeng...terhasil la kek ini yg dipanggil red velvet kek yang sangat popular di zaman ketika ini.....malam tadi pas bakar kek sementara saya sejukkan kek tu saya buat topping cream cheese nya....dah siap aje terus potong dan ....ngapppp sepotong.nyum nyum... tak cukup tambah lagi....memang unik dan sedap rase kek ni...dapat la saya dan suami bawak ke pejabat sikit untuk kawan2 rase...byk tak dapat ler... next time la kot....maklum la pertama kali buat....tapi alhamdulillah menjadi.....so jom la layan gambar kek yg merah menyala ni....jeng jeng jeng....................





No comments:

Post a Comment